Hipnoz nedir?

Hipnoz, farklı bir bilinç halidir. Zihnimizi BİLİNÇ ve BİLİNÇALTI diye iki alana ayırırsak, bilinçli zihnimiz, beş duyumuzdan aldığımız verileri bir filtreden geçirerek bilinçaltımıza iletir. Bilinçaltı bu verileri kendisine göre sınıflar. Dışardan gelen veriler, bizde uyandırdığı duygular ile vücudumuzun çeşiitli yerlerinde depolanır. Anılar sadece beyinde depolanmaz. Bilinçaltımız anı ve duyguları saklamak için tüm vücudumuzu kullanır. Vücudumuz anı ve duyguların saklanma yeridir. Ben birçok kişiden duydum, bazı kitaplarda da okudum. Başından hayati tehlike geçen biri, “Tüm yaşantım sanki bir film şeridi gibi bir saniye içinde gözümün önünden geçti” derler. Veya “ölüme yakın deneyim” geçiren kişiler “bütün yaşantım gözümün önündan geçti” derler. Ruhun bedeni terketme ve bir daha geri dönmeme ihtimali ortaya çıkınca ruh bu bedende biriktirmiş olduğu anıların tümünü de yanında götürür. Böylece ölüme yakın deneyim geçiren kişiler kalan yaşamlarında eski problemlerin yükünden kurtulmuş olurlar ve yeni bir sayfa açarlar. Beden eski anıların yükünden kurtulmuştur.

HİPNOZ, zihnimizin bilinçli bölümünü bay-pass ederek bilinçaltına bir pencere açar, biz bu pencereden, şuuraltına olumlu telkinleri göndeririz. Şuuraltına daha önceden kaydedilmiş olan bilgilere de kolayca ulaşabiliriz.

Biz, hipnoz ile, bedende birikmiş olan bu anılara ulaşıp, o anıların oluşturduğu blokajları ortadan kaldırmaya çalışırız. Bu blokajlar çeşitli hastalıkların oluşmasına zemin hazırlar. Genellikle tüm vücuttaki genel gerilimin artmasına neden olan Yüksek Tansiyon, veya dizlerde artrit gelişimine neden olan lokal blokaj ve birikimler gibi.

Hipnozun kullanım alanları:

Stres kaynaklı tüm hastalıkların kontrol edilmesinde, belirtilerin azaltılmasında vaya ortadan kaldırılmasında kullanılabilir. Cilt hastalıklarında, uç bir vaka olarak 1950 yılında lanset adlı tıp dergisinde yayaınlanan bir makale vardır. Genetik bir hastalık olan bir iktiyozis vakasını bir doktor hipnoz ile tedavi etmiştir.

Mide barsak hastalıkları: spastik kolon denilen hastalığın hipnoz ile tedavi edilmesinin bilimsel olarak ilaç tedavisine üstün olduğu kanıtlanmıştır.

Özellikle stress kökenli rahatsızlıklarda, stresin hipnoz ile kontrol edilmesiyle, otohipnoz ile kişi stres ortaya çıkmadan, gevşemesiyle hastalık belirtileri daha rahat kontrol edilebilir ve ilerlemesi önlenebilir.

Burada analitik hipnoterapi ile hastalıkların oluşmasına neden olan, zihinde bulunan gerçek neden ortaya çıkarılabilir. İlk neden veya gerçek neden ortaya çıkarılınca, duygu boşalımı veya EFT gibi yöntemlerle hastalığın nedeni nötralize edilebilir.